Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам`ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Конфуцій

четверг, 26 января 2017 г.

Майстер- клас



Майстер-клас
«Програмові вимоги до викладання української мови учням з особливими потребами»

       Учитель Смолінського НВО Курбатова В.В.

Я декілька років працюю з дітьми з особливими потребами.                                                                                                                                                                    І хочу підкреслити , що
«Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, -   з людиною.» якою б вона не була. Якщо хтось думає, що працювати з такими дітьми легко, він дуже помиляється.
«Наша праця - формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставити».

Вимоги до діяльності вчителя:
1.     Систематичне піклування про всебічний розвиток дитини.
2.     Любов до дітей і кожної окремої дитини.
3.     Повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість.
4.     Віра в дитину як запорука педагогічного успіху.
5.     Глибоке знання дитини.
6.     Розуміння дитини – педагогічна емпатія.
7.     Бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини.
8.     Вміння розвивати у дитини почуття власної гідності.
9.     Вміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей.
10. Бути другом, мудрим радником дитини.
    Ще ми повинні чітко знати, чому ми повинні навчити цю дитину. А для цього ми повинні добре знати дитину яку навчаємо, її психологічний та фізичний стан, добре знати програму за якою будемо навчати. Ось і сьогодні я хочу зупинитися на програмі підготовчої, 1-4 класів  з української мови.

 

Орієнтовні вимоги до навчальних досягнень учнів на кінець року:
       орієнтуватись у малому просторі, приміщенні класу та школи;
       користуватися навчальним приладдям;
       слухати, сприймати і розуміти звернене мовлення (питання, завдання, інструкції тощо);
       слухати і розуміти зміст простих і коротких казок (пісень, віршів, лічилок тощо);
       розрізняти слова української мови (з допомогою вчителя), повторювати їх;
       відповідати на поставлені запитання у межах знайомого мовленнєвого матеріалу (за готовими зразками мовлення);
       сприймати та розпізнавати звуки довкілля;
       сприймати та розпізнавати мовленнєві звуки;
       повторювати за вчителем вправи, спрямовані на розвиток мовленнєвого дихання;
       уміти правильно вимовляти звуки (залежно від стану мовленнєвого розвитку);
       слухати та повторювати за вчителем окремі звуки, звукосполучення, прості за структурою слова;
       під контролем учителя дотримуватися правильної постави під час письма;
       правильно тримати ручку (олівець, фломастер);
       розрізняти предмети за формою, кольором, величиною;
       диференціювати один-кілька предметів;
       повторювати за вчителем вправи, спрямовані на розвиток координації рухів кисті і пальців рук;
       дотримуватися правил штрихування;
       розуміти завдання, повторювати інструкцію, виконувати роботу за зразком, використовувати допомогу;
       коментувати власні дії, відповідаючи на запитання вчителя;
       звітуватися про виконану роботу, відповідаючи на запитання вчителя.
       дотримуватися основних правил поведінки в класі.
Орієнтовні вимоги до стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
       орієнтуватись у малому просторі, у приміщенні класу (з допомогою вчителя);
       знати про навчальне приладдя, упізнавати його і називати, повторюючи за вчителем;
       намагатися уважно слухати і розуміти звернене мовлення (питання, завдання, інструкції тощо);
       намагатися уважно слухати і розуміти зміст простих і коротких казок (пісень, віршів, лічилок тощо);
       відповідати на поставлені запитання у межах знайомого мовленнєвого матеріалу, повторюючи відповідь за вчителем;
       сприймати звуки довкілля;
       сприймати мовленнєві звуки;
       повторювати за вчителем доступні вправи, спрямовані на розвиток мовленнєвого дихання;
       уміти вимовляти звуки (залежно від стану мовленнєвого розвитку);
       слухати та повторювати за вчителем окремі звуки, звукосполучення, прості за структурою слова;
       під контролем учителя дотримуватися правильної постави під час письма;
       правильно тримати ручку (олівець) під контролем учителя;
       повторювати за вчителем (або разом із ним) доступні вправи, спрямовані на розвиток координації рухів кисті і пальців рук;
       малювати (штрихувати) олівцем з допомогою вчителя;
       намагатися зрозуміти завдання, повторювати інструкцію, виконувати роботу разом із учителем;
       дотримуватися основних правил поведінки в класі під контролем та з допомогою вчителя.

Як бачимо перед  нами поставлені великі вимоги, як до  дітей, так і до вчителів. Як говорив А.Ейнштейн «Правильно навчає той, хто навчає цікаво». Шановні колеги, бажаю вам всім навчати дітей цікаво! До нових зустрічів!



Комментариев нет:

Отправить комментарий