Майстер-клас
«Програмові вимоги до викладання
української мови учням з особливими потребами»
Учитель Смолінського НВО
Курбатова В.В.
Я
декілька років працюю з дітьми з особливими потребами.
І
хочу підкреслити , що
«Ми
маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті,
- з людиною.» якою б вона не була. Якщо хтось думає, що працювати з
такими дітьми легко, він дуже помиляється.
«Наша
праця - формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку
ні з чим не зіставити».
Вимоги до діяльності вчителя:
1. Систематичне піклування про всебічний
розвиток дитини.
2. Любов до дітей і кожної окремої дитини.
3. Повага до дитини, вміння бачити в кожній
людині особистість.
4. Віра в дитину як запорука педагогічного
успіху.
5. Глибоке знання дитини.
6. Розуміння дитини – педагогічна емпатія.
7. Бережливе ставлення до духовного світу і
природи дитини.
8. Вміння розвивати у дитини почуття власної
гідності.
9. Вміння включати дитину в коло інтересів,
життя і турбот інших людей.
10. Бути другом, мудрим радником дитини.
Ще ми повинні чітко знати, чому
ми повинні навчити цю дитину. А для цього ми повинні добре знати дитину яку
навчаємо, її психологічний та фізичний стан, добре знати програму за якою
будемо навчати. Ось і сьогодні я хочу зупинитися на програмі підготовчої, 1-4
класів з української мови.
Орієнтовні
вимоги до навчальних досягнень учнів на кінець року:
–
орієнтуватись
у малому просторі, приміщенні класу та школи;
–
користуватися
навчальним приладдям;
–
слухати,
сприймати і розуміти звернене мовлення (питання, завдання, інструкції тощо);
–
слухати
і розуміти зміст простих і коротких казок (пісень, віршів, лічилок тощо);
–
розрізняти
слова української мови (з
допомогою вчителя), повторювати їх;
–
відповідати
на поставлені запитання у межах знайомого мовленнєвого матеріалу (за готовими
зразками мовлення);
–
сприймати
та розпізнавати звуки довкілля;
–
сприймати
та розпізнавати мовленнєві звуки;
–
повторювати
за вчителем вправи, спрямовані на розвиток мовленнєвого дихання;
–
уміти
правильно вимовляти звуки (залежно від стану мовленнєвого розвитку);
–
слухати
та повторювати за вчителем окремі звуки, звукосполучення, прості за структурою
слова;
–
під
контролем учителя дотримуватися правильної постави під час письма;
–
правильно
тримати ручку (олівець, фломастер);
–
розрізняти
предмети за формою, кольором, величиною;
–
диференціювати
один-кілька предметів;
–
повторювати
за вчителем вправи, спрямовані на розвиток координації рухів кисті і пальців
рук;
–
дотримуватися
правил штрихування;
–
розуміти
завдання, повторювати інструкцію, виконувати роботу за зразком, використовувати
допомогу;
–
коментувати
власні дії, відповідаючи на запитання вчителя;
–
звітуватися
про виконану роботу, відповідаючи на запитання вчителя.
–
дотримуватися
основних правил поведінки в класі.
Орієнтовні
вимоги до стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
–
орієнтуватись
у малому просторі, у приміщенні класу (з допомогою вчителя);
–
знати
про навчальне приладдя, упізнавати його і називати, повторюючи за вчителем;
–
намагатися
уважно слухати і розуміти звернене мовлення (питання, завдання, інструкції
тощо);
–
намагатися
уважно слухати і розуміти зміст простих і коротких казок (пісень, віршів,
лічилок тощо);
–
відповідати
на поставлені запитання у межах знайомого мовленнєвого матеріалу, повторюючи
відповідь за вчителем;
–
сприймати
звуки довкілля;
–
сприймати
мовленнєві звуки;
–
повторювати
за вчителем доступні вправи, спрямовані на розвиток мовленнєвого дихання;
–
уміти
вимовляти звуки (залежно від стану мовленнєвого розвитку);
–
слухати
та повторювати за вчителем окремі звуки, звукосполучення, прості за структурою
слова;
–
під
контролем учителя дотримуватися правильної постави під час письма;
–
правильно
тримати ручку (олівець) під контролем учителя;
–
повторювати
за вчителем (або разом із ним) доступні вправи, спрямовані на розвиток
координації рухів кисті і пальців рук;
–
малювати
(штрихувати) олівцем з допомогою вчителя;
–
намагатися
зрозуміти завдання, повторювати інструкцію, виконувати роботу разом із
учителем;
–
дотримуватися
основних правил поведінки в класі під контролем та з допомогою вчителя.
Як бачимо
перед нами поставлені великі вимоги, як
до дітей, так і до вчителів. Як говорив
А.Ейнштейн «Правильно навчає той, хто навчає цікаво». Шановні колеги, бажаю вам
всім навчати дітей цікаво! До нових зустрічів!
Комментариев нет:
Отправить комментарий