Смолінське
навчально-виховне обʼєднання
«Загальна школа I-III ступенів,гімназія,позашкільний
навчальний заклад»
Урок
розвитку мовлення в 2 класі
«Жовте листячко летить, під ногами шелестить»
Підготувала вчитель
методист
Курбатова
Валентина Василівна
2016 р.
Тема: «Жовте
листячко летить,під ногами шелестить».
Мета:Ознайомити
учнів із значенням образних слів і
словосполучень у реченні і тексті; збагачувати словник дітей образними
висловами, розвивати в школярів уміння будувати речення, виховувати
спостережливість. Інтерес до українського слова.
Обладнання:
ілюстрації із зображенням осінньої природи, «Чарівний конверт», предметні
картинки листочків, диск з записом Моцарта «Осінь», презентація «Осінь»
Хід уроку
I.
Актуалізація
опорних знань.
Доброго ранку!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо ми в одному краю.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю,
Бо живемо ми в одному краю.
Пальцями правої руки по черзі
«вітатися» з пальцями лівої руки,
1.
Загадка.
Жовте листячко летить, під
ногами шелестить,
Сонце вже не припікає
Коли це буває?
2. Бесіда вчителя.
- Який сьогодні день?
- Який сьогодні місяць?(листопад)
А ти знаєш чого він так
називається ?
3. Може ти розкажеш віршика про
Осінь?
4. Повідомлення теми уроку.
Ти вже здогадуєшся, що тема
нашого уроку «Жовте листячко летить, під ногами шелестить»,сьогодні у нас урок
звʼязного мовлення
і ми будемо вчитися поширювати речення образними
словосполученнями., щоб наша мова була яскравою.
II. Робота над новою темою.
1. Гра «З якого
дерева листочок» робота за предметним малюнком.
- З якого дерева листок?
- Які вони за
формою?
- Які вони за
кольором? « Клен»…(оранжевий), горобина...(червона),
Дуб…(зелений). Діти віднаходять відповідне дерево і кладуть до нього листок. Коли це буває ? (Восени)
- Які дерева не поміняли колір? (Ялина, сосна, туя).
Так, тому що це хвойні дерева, У них замість листячка –
хвоя.
2. Дихальна
вправа. Листячко летить. На парті листочки. Вітерець подув .( Учень дує з силою.) Листочки розлетілись.
3. Показ слайдів «Осінь»
3. Робота в зошиті К.І.Пономарьова. «
Подружися зі словом»
·
Робота над віршем (завдання 1,2)
·
Читання вірша Катерини Перелісної
«Пожовтіло листячко…
·
Бесіда за змістом:
·
У яку пору ми потрапили? (Учитель
демонструє дібрані ілюстрації)
·
·
Знайди слова у вірші, які підказують ,
що ці події відбувалися восени.
·
Гра «Чарівний конверт». (На парті лежить
«Чарівний конверт»
зі словами на предметних картинках: (Багряне, сухе,
жовте, Іржаве, золоте)
БАГРЯНЕ
ЖОВТЕ
А що відбувається з листям восени?
· Листя
восени (опадає, літає, шарудить,кружляє)
· Запис
слів у зошит (завдання 3) з використанням яскравих, образних слів.
· Фіз.хвилинка. Пластичний етюд.
· Ми
листочки осінні,
На деревах висіли,
Подув
вітер(ш-ш-ш) і ми полетіли
І на землю тихо сіли.
· Звучить музика Вівальді «Осінь» Уяви себе листочком і
покружляй.
·
В гостях
у Знайко.
· Прочитай, як виконав це
завдання Знайко.
(завдання 4)
· Яке речення
тобі більш сподобалося? Запиши його.
· Складання
речень про осіннє листя з використанням яскравих, образних слів. (завдання 5).
Запиши речення «Жовтим килимом укрило землю осіннє листя»
· Спостереження за значенням образних
словосполучень у реченні.(завдання 6-8)
· Читання по
одному реченню з кожного стовпчика (завдання 6).
· У якому
реченні в першому чи другому є образні слова? Прочитай їх. Образні слова в
зошиті я йому підкреслила .
· Якими
образними словами замінено в другому стовпчику
слова:
Жовтіє –
береться золотом
Обсипається – Злітає зливою
Мовчки – падає німе
· Що
сталося з реченням після такої зміни?
· Яке тобі
речення сподобалось із завдання 6 , спиши його.
· Пофантазуй.
Уяви ,що осінні листочки живі істоти.
Вони прожили на дереві певний час., а тепер опадають.
· Гра «Хто
ким був». Про що можуть думати листочки? Що можуть згадувати? Про що мріяти.?
· Вчитель. Осінь чудова
щедра пора. Народ придумав багато мудрих прислівʼїв про осінь та працю. Пригадай їх і
розкажи.
Прислів
я.
Весна дарує квіти
, а осінь плоди,
Осінь рік годує.
Хочеш їсти, калачі – не лежи на печі.
Хто дбає, той і має.
ІІІ.
Підсумок уроку.
-
Письменник С. Васильченко ось, що він сказав
про осінь.
«Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу , як метелик, сідає один
на один , золотий , мокрий от сліз. Скільки його там мокрого, золотого,
заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво. В саду від нього аж сяє.
Тест.
· З чим письменник порівнює лист?
А) з мухою;
Б)з метеликом;
В) з пташкою.
· Від чого мокрий
лист?
А) від дощу;
Б) від роси;
В) від сліз.
· З яких дерев
«сиплеться пожовклий лист»
А) з дубів і беріз;
Б) із лип і кленів;
В) із
ясенів і тополь.
-
Закінчи речення « Щоб наше мовлення було
яскравим………..( що треба вживати……Образні словосполучення). Даю картку- допомогу
і учень читає: «Треба вживати образні
словосполучення»
Комментариев нет:
Отправить комментарий